• Special konsulent
  • Cases
  • Menu
    • Om mig
    • Investeringsberegning
    • Kvalitetsledelsessystem
    • Ofte stillede spørgsmål
    • Kontakt
    • Blog
  • Mere
    • Special konsulent
    • Cases
    • Menu
      • Om mig
      • Investeringsberegning
      • Kvalitetsledelsessystem
      • Ofte stillede spørgsmål
      • Kontakt
      • Blog
  • Special konsulent
  • Cases
  • Menu
    • Om mig
    • Investeringsberegning
    • Kvalitetsledelsessystem
    • Ofte stillede spørgsmål
    • Kontakt
    • Blog

Kvalitetsledelsessystem

Hjælp til kvalitetsledelsessystem

Hjælp til kvalitetsledelsessystem - mød mig.

Hvad er kvalitetsledelsesystem

Et kvalitetsledelsessystem (KLS) er et struktureret system af procedurer, processer og politikker, der har til formål at sikre og forbedre kvaliteten af produkter og tjenester i en organisation.

  

Der er en række områder hvor sikkerhedsstyrelsen kræver et KLS, fordi der er lovpligtig krav om autorisation. Det gælder for virksomheder der vil være autoriseret inden for el, vvs, kloak og gas. Fremadrettede gælder det også for virksomheder som ønsker at håndtere nedrivning af asbest.


Jeg sørger for at virksomheden for al det nødvendige der skal til, for at blive autoriseret. Herunder også at få søgt om godkendelse ved sikkerhedsstyrelsen.  

Med min hjælp undgår du komplikationer og fokuserer på det, der betyder mest: at levere et godt stykke arbejde til dine kunder. 


Lær mere

Der kan være mange spørgsmål der fylder når man overvejer at få et KLS. Jeg har besvaret de mest almindelige.

Ofte stillede spørgsmål

Jeg er forfatteren til den kogebog, der er din virksomhed.


Line Bæk

Fordele ved et kvalitetsledelsessystem

Konsulent-virksomhedsstrategi.jpg

Forbedret produktkvalitet: Bedre kontrol og styring af processer fører til højere kvalitet af produkter og tjenester. 

Kundetilfredshed: Øget fokus på kundernes behov og forventninger kan øge kundetilfredsheden. 

Effektivitet: Strukturerede processer kan reducere spild og øge effektiviteten. 

Overholdelse af lovkrav: Hjælper med at sikre, at organisationen overholder lovgivningsmæssige og regulatoriske krav. 

Kontinuerlig forbedring: Fremmer en kultur af løbende forbedring, hvilket kan føre til innovation og konkurrencemæssige fordel 

Hvad består kvalitetsledelsessystem af

Kvalitetspolitik og -mål

Dokumentation og registrering

Kvalitetspolitik og -mål

Kvalitetspolitik, kvalitetspolitik

 Organisationen skal fastlægge en kvalitetspolitik, der beskriver dens overordnede hensigt og retning med hensyn til kvalitet. Der skal også opstilles konkrete kvalitetsmål. 

Planlægning

Dokumentation og registrering

Kvalitetspolitik og -mål

Planlægning

 Omfatter identifikation af processer og ressourcer, der er nødvendige for at opfylde kvalitetsmålene. Der laves planer for, hvordan kvalitetsmålene skal nås. 

Dokumentation og registrering

Dokumentation og registrering

Dokumentation og registrering

Dokumentation og registrering

 KLS skal omfatte relevante dokumenter, herunder kvalitetsmanualer, procedurer, instruktioner og registreringer, der sikrer gennemsigtighed og sporbarhed. 

Ressource ledelse

Måling, analyse og forbedring

Dokumentation og registrering

Ressource ledelse

 Sikring af tilstrækkelige ressourcer, herunder menneskelige ressourcer, infrastruktur og arbejdsmiljø, for at opnå kvalitetsmålene. 

Processtyring

Måling, analyse og forbedring

Måling, analyse og forbedring

Processtyring

 Systematisk styring af de forskellige processer i organisationen for at sikre, at de udføres effektivt og konsekvent. 

Måling, analyse og forbedring

Måling, analyse og forbedring

Måling, analyse og forbedring

Måling, analyse og forbedring

 Løbende overvågning og måling af processer og resultater for at identificere forbedringsmuligheder. Omfatter interne audits, kundetilfredshedsundersøgelser, dataanalyse og korrigerende og forebyggende handlinger. 

Hvad laver jeg?

Jeg sørger for alle trinene i processen.

Virksomheden skal blive ved med at drifte, upåvirket. Derfor sørger jeg for arbejdet omkring hele processen. Jeg  identificerer hvad der skal laves, jeg laver KLS, og overleverer det når det er klar.

Kontakt

Processen mod et kvalitetsledelsessystem

Alle virksomheder er forskellige, og er forskellige steder på vejen mod et kvalitetsledelsessystem.

Men derfor er det stadig de samme trin, jeg grundlæggende bevæger mig igennem, for at være sikker på at det hele er bygget ordentligt op. For vi ved alle, at et godt fundament giver de bedste forudsætninger for et stabilt hus. 

Jeg udarbejder en virksomhedsspecifikt plan, sådan så det er tydeligt for begge parter, hvad jeg laver. 


 

Udviklingsplan

Udviklingsplanen består af to hovedfaser: Fase 1 Opbygning og Fase 2 Anvendelse. Hver fase indeholder specifikke trin, der sikrer en systematisk og effektiv udvikling og anvendelse af kvalitetsledelsessystemet.


Fase 1 Opbygning

  1. Planlægning
    • I denne fase lægges grundlaget for kvalitetsledelsessystemet. Der udarbejdes en detaljeret plan, der beskriver mål, ressourcer, tidsrammer og metoder for implementeringen af kvalitetsledelsessystemet.

  1. Intern auditering
    • Her foretages en grundig intern gennemgang af kvalitetsledelsessystemet for at identificere potentielle svagheder og sikre, at alle nødvendige standarder og krav overholdes.

  1. Implementering af KLS
    • Dette trin indebærer den faktiske implementering af systemet i organisationen. Alle planlagte processer og strukturer sættes i værk for at kvalitetsledelsessystemet kan begynde at fungere.


Fase 2 Anvendelse

  1. Anvend KLS
    • Kvalitetsledelsessystemet tages i brug i den daglige drift. Brugeruddannelse og support sikres for at sikre korrekt anvendelse af kvalitetsledelsessystemet.

  1. Oprethold KLS
    • Løbende vedligeholdelse og support er nødvendige for at sikre, at kvalitetsledelsessystemet fortsat fungerer optimalt og effektivt.

  1. Vurdér KLS
    • Kvalitetsledelsessystemets ydeevne og effektivitet vurderes regelmæssigt. Brugertilbagemeldinger og driftsdata analyseres for at identificere forbedringsområder.

  1. Overvåg KLS
    • Kontinuerlig overvågning af kvalitetsledelsessystemet sikrer, at potentielle problemer identificeres og løses hurtigt, før de kan påvirke kvalitetsledelsessystemeta ydeevne negativt.

  1. Kontrollér KLS
    • Regelmæssige kontroller og audits sikrer, at kvalitetsledelsessystemet fortsat opfylder alle krav og standarder. Eventuelle afvigelser rettes straks.

  1. Evaluér KLS
    • Kvalitetsledelsessystemet evalueres grundigt for at vurdere, om det opfylder de oprindelige mål og krav. Resultaterne af evalueringen bruges til at forbedre kvalitetsledelsessystemet.

  1. Tilpas KLS
    • Baseret på evalueringen og brugertilbagemeldinger justeres og tilpasses kvalitetsledelsessystemet for at sikre, at det fortsat opfylder organisationens behov og krav.

Udviklingsplan til kvalitetsledelsessystem

Et eksempel på hvordan en udviklingsplan kan se ud, for en virksomhed der ikke har noget KLS.

Tidsplan

Tid er penge

Det er det både for Jer og for mig. Derfor er det vigtigt for mig at være tydelig omkring hvad jeg forventer at bruge af tid på et projekt, men også hvornår I kan regne med at være klar til ekstern audit, og dermed for eksempel en ISO godkendelse. Som en del af ramme aftalen, fastsættes den overordnet tidslinje for projektet. Det giver tryghed og gennemskuelighed for Jer.

Et eksempel på hvordan en tidsplan kan se ud, for en virksomhed der ikke har noget KLS.

Kontakt

Rivus Consult

line@rivus-consult.dk +45 24 63 10 96

Åbningstid

Åben i dag

06.45 – 17.00

  • Special konsulent
  • Cases
  • Investeringsberegning
  • Kvalitetsledelsessystem
  • Ofte stillede spørgsmål
  • Kontakt
  • Fortrolighedspolitik
  • Blog

Rivus Consult

Krokusvej 5, 7470 Karup, Denmark

+45 24 63 10 96

Copyright © 2024 Rivus Consult - Alle rettigheder forbeholdes. Aftaler kan ændres med dags varsel.

Krokusvej 5

7470 Karup J 


CVR  38508393 

Dette website anvender cookies.

Vi bruger cookies til at analysere websitetrafik og optimere din websiteoplevelse. Når du accepterer vores brug af cookies, bliver dine data vist med alle andres brugerdata.

AfvisAcceptér